0
02122891840

برنامه ریزی درسی برای ۴ ماه پایانی تا آزمون تیزهوشان!

یکی از سوالات رایج در بین دانش آموزان و والدین که این روزها بیشتر پرسیده می‌شود این است که در ماه‌های پایانی مانده به آزمون تیزهوشان چگونه درس بخوانیم؟ آیا می‌توان تازه شروع کرد؟ شرکت در کلاس های آمادگی تیزهوشان مفید است؟ و سوال‌های مشابه و از این دست؛ امروز در این مطلب قصد داریم به بررسی این مطلب بپردازیم و به شما یه برنامه ریزی و استراتژی صحیح برای ۴ ماه باقی مانده تا آزمون تیزهوشان بدهیم. همراه ما باشید.


آیا می‌توان از الان برای تیزهوشان شروع کرد؟!

یکی از فاکتورهای مهم در قبولی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان، میزان زمانی که صرف مطالعه می‌کنند و تلاشی است که در طول سال انجام می‌دهند. بدیهی است که هر چه زمان بیشتری را صرف این کار کنید عملا شانس بیشتری برای قبولی و موفقیت خواهید داشت. هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان از تابستان کار خود را شروع می‌کنند که به عبارت دیگر حدود یکسال زمان برای این آزمون دارند. از طرفی، گروه دیگری از دانش آموزان از مهرماه کار خود را آغاز می‌کنند و این دسته نیز حدود ۹ ماه زمان خواهند داشت. عده‌ای هم از اواسط سال تحصیلی و حتی بعد از عید نوروز اضافه می‌شوند.

نکته‌ای که در قبولی آزمون تیزهوشان اهمیت دارد، یادگیری عمقی و مفهومی مطالب است. اگر دانش آموزی از توانایی علمی بالایی برخوردار باشد، ممکن است حتی با شروع کردن بعد از عید نوروز و صرفا با تلاش بیشتر بتواند در آزمون تیزهوشان قبول شود. در مقابل اما برخی از دانش آموزان با وجود شروع زودهنگام اما به دلیل عدم توانایی لازم و یا عدم تلاش مورد نیاز، نمی‌توانند در آزمون پذیرفته شوند. پس بنابراین اگر بخواهیم به پرسش «آیا می‌توان از الان برای تیزهوشان شروع کرد؟» پاسخ بدهیم، باید بگوییم که بله اما به شرطی که توانایی علمی لازم را داشته باشید و در این مدت باقی مانده تلاش و زحمت فراوانی بکشید.


برنامه ریزی تیزهوشان، ۴ ماه مانده به آزمون!

برنامه ریزی تیزهوشان، 4 ماه مانده به آزمون! - موسسه موفقیت

اگر قصد انجام برنامه ریزی تیزهوشان برای ۴ ماه باقی مانده به آزمون را دارید، توجه به نکات زیر برای شما بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

گام اول: شناخت نقاط قوت و ضعف

اولین قدم برای برنامه ریزی درسی، شناخت نقاط قوت و ضعف خودتان است. برای این کار می توانید از روش های مختلفی مانند آزمون های آزمایشی تیزهوشان، تست‌های استاندارد و نظر دبیران خود استفاده کنید. با شناخت نقاط قوت و ضعف خودتان می توانید برنامه ریزی درسی تان را طوری تنظیم کنید که روی نقاط ضعفتان بیشتر تمرکز کنید.

گام دوم: تعیین هدف

قبل از شروع برنامه ریزی درسی، باید هدف خودتان را از شرکت در آزمون تیزهوشان مشخص کنید. هدف شما از قبولی در این آزمون چیست؟ می خواهید به چه رشته ای بروید؟ با تعیین هدف، انگیزه شما برای مطالعه بیشتر خواهد شد و برنامه ریزی تان نیز هدفمندتر خواهد بود. اولویت اصلی‌تان را قبولی در تیزهوشان بگذارید اما با توجه به زمان اندک باقی مانده اگر موفق به قبولی نشدید، اولویت‌های دیگر همچون مدارس غیرانتفاعی برتر را برای خود نگه دارید.

گام سوم: تهیه منابع و برنامه درسی

بعد از شناخت نقاط قوت و ضعف و تعیین هدف، باید منابع و برنامه درسی تان را تهیه کنید. برای این کار می توانید از کتاب های درسی، کتاب های کمک درسی، جزوات دبیران و آزمون های آزمایشی استفاده کنید. برنامه درسی تان باید شامل تمام دروس و مباحثی باشد که در آزمون تیزهوشان از آنها سوال طرح می شود. طبیعتا با توجه به زمان کوتاه باقی مانده بهتر است از یک منبع جامع استفاده کنید و به سراغ کتاب‌های مختلف نروید.

گام چهارم: مدیریت زمان

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در آزمون تیزهوشان، مدیریت زمان است. شما باید یاد بگیرید که چگونه در زمان محدود آزمون، به تمام سوالات پاسخ دهید. برای این کار می‌توانید از تکنیک های مختلف مدیریت زمان مانند تکنیک پومودورو استفاده کنید. این تکنیک‌ها و سایر تکنیک‌های تست زنی و مدیریت زمان به طور کامل در جلسات مشاوره آموزشگاه موفقیت به شما آموزش داده می‌شود.

گام پنجم: تست زنی

تست زنی یکی از بهترین روش های آمادگی برای آزمون تیزهوشان است. با تست زنی می توانید با انواع سوالات آشنا شوید و سرعت عمل خودتان را در پاسخگویی به سوالات افزایش دهید. به دلیل عدم آشنایی و مهارت دانش آموزان در بحث تست زنی، هر چه شما مهارت خود را در این زمینه افزایش بدهید، شانس بیشتری برای قبولی در تیزهوشان خواهید داشت.

گام ششم: مرور و جمع بندی

در ماه‌های پایانی تا آزمون تیزهوشان، مرور و جمع بندی مطالب بسیار مهم است. شما باید تمام مطالب را به طور کامل مرور کنید و نکات مهم را یادداشت و خلاصه برداری کنید. دوره جمع بندی نوروز و خرداد موسسه موفقیت می‌تواند در این مورد به شما کمک قابل توجهی کند.


دوره جامع هوش تیزهوشان، مناسب کسانی که دیر شروع کرده اند!

دوره جامع هوش تیزهوشان، مناسب کسانی که دیر شروع کرده اند! - برنامه ریزی تیزهوشان - موسسه موفقیت

دوره هوش ششم و هوش نهم موسسه موفقیت ویژه دانش آموزان آفلاین و توسط استاد سهیل ربیعی، موسس آموزشگاه موفقیت تدریس شده است و یکی از کامل‌ترین و بهترین دوره‌های هوش و استعداد تحلیلی است. این دوره به دانش آموزانی که دیر شروع کرده اند و یا تازه می‌خواهند شروع کنند، به شدت توصیه می‌شود.

علاوه بر این، آموزشگاه موفقیت، در تعطیلات نوروز و خردادماه، دوره‌ای راتحت عنوان جمع بندی برگزار می‌کند که مطالب مهم آزمون تیزهوشان را یکبار دیگر مرور می‌کند و با حل تست‌های مشابه و برگزاری آزمون‌های شبیه ساز، تا حد زیادی شما را برای شرکت در آزمون تیزهوشان آماده می‌کنند. این دوره نیز برای برنامه ریزی تیزهوشان بسیار مناسب و مفید است.


سخن پایانی

ماه‌های پایانی مانده به آزمون تیزهوشان، روزهای بسیار مهم و سرنوشت سازی هستند و باید با تمرکز و برنامه‌ریزی در این روزها عمل کنید. هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان از این فرصت استفاده می‌کنند و از دانش آموزانی که به تصور خودشان از بقیه بیشتر خواننده اند، جلو می‌زنند. در این مطلب سعی کردیم در رابطه با برنامه ریزی تیزهوشان برای ۴ ماه پایانی و اقداماتی که باید انجام بدهید، با شما صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و آگاهی از جزئیات طرح‌ها و دوره‌های موسسه با شماره تلفن ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

4.6/5 - (7 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *