0
02122891840

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۲!

آزمون تیزهوشان سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ روز ۱ و ۲ تیز ماه به ترتیب برای دانش آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار شد. در این مطلب به بررسی مختصری از این آزمون می‌پردازیم و زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که توسط آموزش و پرورش اعلام شده است را به شما خواهیم گفت پس تا انتها همراه ما بمانید.


قبولی در آزمون تیزهوشان، ورود به مدارس برتر!

هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان برای قبولی در مدارس استعدادهای درخشان یا همان سمپاد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مدارس جز بهترین مدارس سطح کشور هستند و با توجه به نظارت ویژه‌ای که روی آن‌ها می‌شود، هر ساله تعداد زیادی از نفرات برتر کنکور از این مدارس هستند. شما با قبولی در مدارس تیزهوشان از پرداخت شهریه سنگین و کمرشکن مدارس غیرانتفاعی و یا کلاس‌های کنکور بی نیاز خواهید شد و هر آنچه که نیاز دارید، به شما آموزش داده می‌شود.


چرا آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ سخت بود؟!

بسیاری از دانش آموزان متقاضی حضور در مدارس تیزهوشان، پس از برگزاری آزمون اعتقاد داشتند که سطح سوالات نسبت به سال‌های قبل سخت‌تر شده بود. این موضوع پس از بررسی سوالات توسط بسیاری از مشاورین و مدرسین نیز تایید شد. دلیل خاصی برای سخت‌تر شدن سوالات از سوی سازمان سمپاد اعلام نشده اما می‌توان به این نتیجه رسید که آزمون سمپاد همچون آزمون کنکور در حال مفهومی‌تر شدن است و به همین دلیل تنها دانش آموزانی می‌توانند در این آزمون پذیرفته شوند که مطالب را عمقی خوانده باشند و بر روی آن به تسلط کامل رسیده باشند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ مقاله تحلیل و بررسی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بروید.


اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۲ چه زمانی است؟

طبق اعلام رسمی آموزش و پرورش نتایج آزمون تیزهوشان در نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود. برخی از منابع اعلام کرده اند که نتایج در روز شنبه ۱۴۰۲/۵/۱۴ اعلام می‌شود. به محض انتشار توسط موسسه موفقیت اطلاع رسانی خواهد شد.

برای اطلاع از نتایج تیزهوشان به کدام سایت مراجعه کنیم؟

نتایج آزمون تیزهوشان در همان سایتی که دانش آموزان ثبت نام آزمون خود را انجام دادند، یعنی my.medu.ir اعلام می‌شود. پس بنابراین سایت اعلام نتایج تیزهوشان، مای مدیو (my.medu.ir) است و دانش آموزان باید برای مشاهده نتیجه خود به این سایت مراجعه نمایند.

اطلاعات مورد نیاز برای چک کردن نتیجه آزمون تیزهوشان!

اطلاعات مورد نیاز برای چک کردن نتیجه آزمون تیزهوشان! - زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403-1402! - نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ - سایت اعلام نتایج تیزهوشان - موسسه موفقیت

برای مشاهده و اطلاع از نتایج آزمون تیزهوشان شما علاوه بر کد ملی، نیاز به شماره سریال شناسنامه نیز دارید.


چگونگی مشاهده جواب آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳!

نتایج آزمون تیزهوشان برای دو پایه ورودی هفتم و ورودی دهم از طریق مرکز ملی پرورش استعداد درخشان یا همان سمپاد منتشر می‌شود. در این قسمت، مراحل دریافت نتایج تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به اولیا گرامی و دانش‌آموزان عزیز آموزش داده‌ایم.

بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، داوطلبان می‌بایست اقدام به دریافت نتایج خود از صفحه مخصوصی که برای این منظور در طراحی شده است، نمایند. برای این کار،  مراحل زیر را انجام دهید:

۱) داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان در پایه‌های هفتم و دهم، به آدرس “my.medu.ir” مراجعه کنند.

۲) پس از ورود به سایت اعلام نتایج تیزهوشان، دانش آموزان باید نقش خود را انتخاب کنند که بدیهی است، دانش آموز است و سپس باید کد ملی و سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی دکمه ورود کلیک نمایند.

۳) پس از ورود به پنل کاربری خود، در بخش پایینی صفحه می‌بایست بر روی آزمون سمپاد کلیک نمایید.

۴) چنانچه در زمانی که نتایج اعلام شده است وارد این صفحه بشید، گزینه دریافت نتایج برای شما فعال خواهد بود که می‌توانید با انتخاب این گزینه وارد شده و نتیجه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را مشاهده نمایید.


اگر تیزهوشان قبول نشدیم، چه کنیم؟!

همانطور که می‌دانید، سطح آزمون تیزهوشان همواره بالاتر از کتاب و جزوه مدرسه است و به خصوص امسال نیز سطح سوالات بالاتر رفته بود و تنها کسانی می‌توانستند در آزمون پذیرفته شوند که زمان زیادی برای آموزش و حل تست‌های تیزهوشان صرف کرده باشند و یا در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان شرکت کرده باشند.

اگر دانش آموز پایه ششم به هفتم بوده اید و موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان نشده اید، هنوز یک فرصت دیگر در پایه نهم به دهم دارید که با تلاش بیشتر بتوانید به این مدارس راه پیدا کنید. اگر دانش آموز پایه نهم به دهم بوده اید، متاسفانه دیگر فرصتی نخواهید داشت می‌توانید به فکر مدارس برتر دیگر باشید.


بهترین راهکار برای قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

طبق تجربه دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان، پس از تلاش و کوششی که دانش آموزان باید از خود نشان دهند، عامل دیگری که در قبولی دانش آموزان موثر است، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون است. موسسه موفقیت به عنوان مرجع اصلی برگزار کننده کلاس‌های آموزش تیزهوشان برای پایه چهارم، پنجم، ششم و نهم در کنار دانش آموزان است تا آن‌ها را تا رسیدن یه مدارس برتر یاری دهد. از موفقیت تا تیزهوشان راهی نیست!

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس‌های تیزهوشان می‌توانید با شماره تلفن موسسه موفقیت یعنی ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ تماس بگیرد.


سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مختصری از آزمون تیزهوشان سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پرداختیم و سپس زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان را اعلام کردیم. امیدواریم که نتایج بهترین نتایج را کسب کنید و در ادامه مسیر زندگی‌تان موفق باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله «تیزهوش یا نخبه چه کسی است؟!» را نیز مطالعه نمایید. در ضمن می‌توانید سوالات، ابهامات، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *