0
02122891840

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

با توجه به اینکه هر ساله حجم بالایی از قبولی های کنکور مخصوصا در رشته تجربی از مدارس تیزهوشان هستند، قصد داریم تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور را بررسی نماییم و ببینیم که این مدارس چه ویژگی هایی دارند که سبب می شوند شانس قبولی شما در آزمون سراسری بالا رود. اگر قصد داریم در آزمون مدارس تیزهوشان نهم و یا ششم شرکت کنید و یا در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنید، این مطلب می تواند نکاتی مهمی را به شما بیفزاید، پس تا انتها با ما همراه باشید.


مدارس تیزهوشان چه نوع مدارسی هستند؟

مدارس تیزهوشان چه نوع مدارسی هستند؟ - تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

هر ساله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که به سمپاد مشهور است، به منظور جذب دانش آموزان نخبه و با استعداد اقدام به برگزاری آزمونی تحت عنوان آزمون تیزهوشان می کند. این آزمون در دو مقطع برگزار می شود؛ در پایان مقطع ابتدایی یعنی پایه ششم به هفتم و همچنین در پایان مقطع متوسطه اول یعنی پایه نهم به دهم. دانش آموزانی که در این آزمون پذیرفته می شوند به مدارس تیزهوشان راه پیدا می کنند.
با توجه به اینکه همه دانش آموزان مدارس تیزهوشان با آزمون ورودی در مدرسه پذیرفته شده اند، سطح علمی دبیران و دانش آموزان بسیار بالا هستند و شما نگرانی از بابت آماده شدن برای کنکور نخواهید داشت. می توان به جرئت گفت در حال حاضر مدارس تیزهوشان یهترین مدارس سطح کشور هستند و دانش آموزان این مدارس از بالاترین شانس برای قبولی در کنکور بهره مند هستند. برای اینکه به معنای واقعی به تاثیر مدارس تیزهوشان در قبولی کنکور پی ببرید، بیایید با هم آمار زیر را بررسی نماییم:

  • ۳٫۵ درصد دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند و ۳۹ درصد رتبه های زیر ۳۰۰۰ برای این مدارس هستند.
  • ۹ درصد دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس نمونه دولتی تحصیل می کنند و ۲۴٫۵ درصد رتبه های زیر ۳۰۰۰ برای این مدارس هستند.
  • ۱۹ درصد دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند و ۱۹ درصد رتبه های زیر ۳۰۰۰ برای این مدارس هستند.
  • ۵ درصد دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس شاهد تحصیل می کنند و ۲ درصد رتبه های زیر ۳۰۰۰ برای این مدارس هستند.
  • ۵۴ درصد دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس دولتی تحصیل می کنند و ۱۰ درصد رتبه های زیر ۳۰۰۰ برای این مدارس هستند.

آمار قبولی های تیزهوشان در کنکور ۱۴۰۱، فاجعه ای برای آموزش و پرورش!

طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان سنجش، بیش از ۷۲٫۵ درصد از رتبه های برتر در مدارس تیزهوشان درس خوانده اند، در حالی که سهم دانش آموزان تیزهوشان از کل دانش آموزان سطح کشور، تنها ۲ درصد است! این آمار به خوبی شکاف ایجاد شده بین دانش آموزان از نظر سطح علمی را بین مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی و دولتی نشان می دهد. قبولی در تیزهوشان کار نسبتا سختی است و شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز به قدری بالا رفته که خیلی خانواده ها توان پرداخت چنین مبالغی را ندارد. به نظر می رسد که اگر آموزش و پرورش نتواند این مشکل را مدیریت نماید، شاهد شکاف اختلافی سطح علمی بسیار زیادی در سال های آینده خواهیم بود.

مدارس نمونه دولتی و دولتی هر کدام تنها با ۲٫۵ درصد در قعر جدول نفرات برتر کنکور قرار داشتند در حالی که میزان دانش آموزان این مدارس از کل بیش از ۸۵ درصد است. این آمار به خوبی گویای همه چیز است و دلایل این موضوع و قضاوت در این مورد را بر عهده شما می گذاریم!


تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور است؟

حال شاید این سوال برایتان پیش آید که دلیل آمار بالای قبولی های مدارس تیزهوشان در کنکور چیست؟ در پاسخ باید بگوییم عوامل مهمی هستند که هر کدام تاثیر زیادی در قبولی کنکور شما دارند اما مهم ترین آن ها را با هم بررسی می کنیم.

۱) جو رقابتی شدید

یکی از مهم ترین عواملی که سبب رشد و پیشرفت دانش آموزان در مدارس تیزهوشان می شود، رقابت شدید و البته سالمی است که دانش آموزان با هم دارند. وقتی دانش آموزان تلاش های سایر دانش آموزان از می بینند، برای اینکه در رقابت از آن ها عقب نمانند، ناخودآگاه تلاش خود را دو چندان می کنند. همین تلاش بیشتر سبب پیشرفت دانش آموزان می شود.

۲) سطح علمی بالای دبیران

معمولا اکثر دبیرانی که در مدارس سمپاد تدریس می کنند از بالاترین سطح علمی برخوردار هستند و همچنین از قدرت انتقال بسیار خوبی برخوردار هستند و به راحتی مطالب را به دانش آموزان منتقل می کنند.

۳) سطح علمی بالای دانش آموزان

همچنین علاوه بر دبیران، دانش آموزان نیز از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و مطالب را زود یاد می گیرند و دبیران نیازی به تکرار چندین باره درس ندارند و وقت باقی مونده را به تدریس مطالب کنکوری و بالاتر از سطح کتاب می پردازند.

۴) وجود مشاوران سخت گیر و پیگیر

در مدارس تیزهوشان معمولا مشاورانی وجود دارند که تمام کارهای دانش آموزان را پیگیری می کنند و در کارشان بسیار جدی و سختگیر هستند تا کسی از زیر دستشان فرار نکند.

۵) تمرینات و فعالیت های زیاد

در مقایسه با دانش آموزان سایر مدارس، دانش آموزان مدارس تیزهوشان مجبور هستند که تمرینات و فعالیت های بیشتری داشته باشند و برای همین در مرور زمان پیشرفت قابل توجهی خواهند داشت.


مدارس تیزهوشان برای چه دانش آموزانی مفید است؟

مدارس تیزهوشان برای چه دانش آموزانی مفید است؟ - تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

معمولا دانش آموزانی می توانند در مدارس تیزهوشان موفق باشند که علاوه بر هوش و استعداد بالا، سخت کوش نیز باشند. در سال های اخیر خیلی از دانش آموزان بوده اند که به اصرار والدین و شرکت در کلاس های آمادگی تیزهوشان توانسته اند در مدارس تیزهوشان قبول شوند اما بعد از گذشت مدتی چون سطح سایر دانش آموزان بالاتر از آن ها بوده، هر چقدر هم که تلاش کرده اند نتوانستند به نمرات آن ها برسند و همین موضوع سبب بی انگیزگی و افت شدید تحصیلی آن ها شده است.
در مقابل دانش آموزانی بوده اند که از هوش و استعداد بالایی برخوردار بوده اند اما اکثر به خاطر حس تکبر و اعتماد به نفس کاذب کمتر از دیگران تلاش کرده اند و آن ها نیز بعد از گذشت مدتی دچار افت تحصیلی شده اند پس لازم است که دانش آموزان دو عنصر هوش و تلاش را در کنار یکدیگر داشته باشند.


بهترین راهکار برای قبولی در تیزهوشان چیست؟

با توجه به تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور، حال اگر ترغیب شده اید که در آزمون ورودی تیزهوشان شرکت کنید، باید به شما بگوییم که مسیر سختی را پیش رو دارید اما ما اینجا هستیم تا این مسیر را برای شما آسان کنیم. یکی از بهترین راهکارهای قبولی در تیزهوشان شرکت در کلاس های آمادگی تیزهوشان می باشد.


کلاس های آمادگی تیزهوشان موسسه موفقیت، مسیر هموار رسیدن به مدارس تیزهوشان

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت با سال ها تجربه در زمینه آموزشی و برگزاری کلاس های مختلف، یکی از بهترین موسسات برگزار کننده کلاس تیزهوشان ششم و کلاس تیزهوشان نهم می باشد. شما با شرکت در کلاس های آمادگی تیزهوشان موسسه موفقیت به خوبی با مسیر رسیدن به مدارس تیزهوشان آشنا می شوید. دبیرانی که در آموزشگاه موفقیت دروس تیزهوشان را به شما تدریس می کنند، خودشان از بهترین دبیران مدارس تیزهوشان هستند و به خوبی با انواع سوالات تیزهوشان و طرز فکر طراحان آشنا هستند. علاوه بر این هر دو هفته یکبار از دانش آموزان آزمون شبیه ساز تیزهوشان گرفته می شود که نقاط ضعف و قوت دانش آموزان مشخص شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس ها می توانید با شماره تلفن های موسسه تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • دانیال صادقی 14 شهریور 1401

    آیا دانش آموزان سمپادی راحت تر تو کنکور قبول میشن؟

    • movafaghiat 15 شهریور 1401

      سلام
      وقتتون بخیر باشه
      با توجه به اینکه مدارس تیزهوشان یا همون سمپاد از همون اول با شما نکات تستی و کنکوری رو کار میکنن و سطح بالایی دارن، بچه های سمپادی شانس بیشتری برای قبولی در کنکور دارن و راحت تر قبول میشن

  • اسماعیل مظلومی 25 مهر 1401

    بسیار مفید و کاربردی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *