0
02122891840

سالن مطالعه خصوصی امنیت دارد؟ بررسی کتابخانه های خصوصی تهران

با وجود سالن مطالعه خصوصی، جستجو برای یافتن بهترین مکان جهت برخورداری از یادگیری عمیق و داشتن مطالعه مؤثر دیگر سخت نیست. به ویژه برای دانش آموزان کنکوری که نیاز به محیطی با ویژگی های خاص دارند، کتابخانه خصوصی به عنوان موهبتی خدادادی قلمداد می شود! بررسی مشخصات و امنیت سالن مطالعه خصوصی در تهران به همان اندازه و یا بیشتر از آنکه شما این مکان را برای مطالعه خود انتخاب کرده باشید، از اهمیت بالایی برخوردار است. جو حاکم بر کتابخانه های خصوصی تهران به عنوان برگ برنده آن‌ها محسوب می شود، هر چه فضای این کتابخانه ها به استاندارهای یک فضای مطالعاتی مناسب نزدیک باشد، باید انتظار حضور دانش آموزان بسیاری را داشت؛ با آموزش سنتر همراه باشید.

سالن مطالعه خصوصی چیست؟

وقتی بیشتر مردم به سالن مطالعه خصوصی فکر می کنند، آدم ها و کتاب ها را به یاد می آورند. در حالی که این تعریف مطمئناً صحیح است، اما سالن مطالعه خصوصی تا حدودی متفاوت از کتابخانه معمولی است! در واقع باید چنین گفت که: «سالن یا کتابخانه مطالعاتی خصوصی، محلی است که با لحاظ کردن فضایی شخصی برای هر فرد، امکان مطالعه، درک و یادگیری مؤثر با حداکثر تمرکز را فراهم می کند.» با این تعریف ساده می توان پی به این موضوع بُرد که یک کتابخانه خصوصی دارای دستورالعمل های مراقبتی و نظارتی خاصی به منظور ایجاد فضایی برای مطالعه مؤثر است.

در این بخش از مقاله توصیه می کنیم به تکمیل اطلاعات خود در زمینه خدمات پانسیون نوروز نیز بپردازید.

ویژگی‌های کتابخانه مطالعه خصوصی مناسب

پیدا کردن یک کتابخانه خصوصی در تهران باید دارای ویژگی های استاندار مطالعاتی باشد، زیرا محیط مناسب بر عملکرد دانش آموزان تأثیر مستقیم دارد. مشخصات یک کتابخانه مناسب به شرح زیر می باشد:

سکوت مطلق: اگر یک منطقه ساکت با مساحت مشخص را به عنوان فضای مطالعه خود تعیین کنید، با گذشت زمان مغز شما درگیر شرایط حاکم بر محیط خواهد شد؛ به این معنا که شما زودتر از ورودتان به فضا، وارد «حالت مطالعه» خواهید شد. سکوت مطلق در فضا رمز جاودانه این عملکرد و حالت مغزی است. کتابخانه ای که فضایی آرام و ساکت دارد و شما روزانه در آن مشغول خواندن دروس و کتاب های خود هستید، به ایجاد عادت و نظم فکری که ناشی از سکوت مطلق است، کمک می کند.

نور مناسب: انسان ها عاشق نور طبیعی هستند، زیرا نور طبیعی می تواند جو حاکم بر فضا را تغییر دهد. حتی کمی نور طبیعی که از یک آینه راهرو منعکس شده باشد، می تواند گرمی و نشاط واقعی را به اتاق منتقل کند که برای ساخت بهترین فضای مطالعه ضروری است؛ اما اگر سالن مطالعه خصوصی نور طبیعی کمتری داشت، نور مصنوعی ناشی از چراغ باید در حد مطلوب بوده و باعث خستگیِ چشم ها و خواب آلودگی نشود. شدت نور در محیط مطالعاتی باید ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دسی بل و زاویه نور در بالای سَر باشد.

گیاهان و تهویه مطبوع: برخی از گیاهان کیفیت هوا در محیط داخلی را بهبود می بخشند، همچنین دیدن گیاهان سبز و زنده باعث تأثیر بیشتر در احساس آرامش می شود. همچنین ضروری است سالن مطالعه از تهویه مطبوع برخوردار باشد، هیچ دانش آموزی دوست ندارد در محیطی بسیار گرم و یا سرد درس بخواند! هوای فضای مطالعه باید دمایی متعادل و در همه ساعات روز تازه باشد.

تلفن همراه: وقتی مشغول مطالعه هستید، تلفن همراه می تواند مهم‌ترین عامل حواس پرتی باشد. حتی دانستن اینکه موبایل شما در کنارتان است ولی به آن دست نمی زنید، وسوسه دیدن پست های اینستاگرام روی تمرکزتان تأثیر بگذارد. خاموش کردن موبایل می تواند از نظر ذهنی رهایی بخش باشد، ولی بهترین حالت این است که آن را کاملاً از خود دور کنید. در این راستا، یکی از شرایط حضور در سالن و کتابخانه مطالعه خصوصی، عدم حمل و استفاده از موبایل در محیط است. این نکات در اردوهای مطالعاتی نوروز نیز به خوبی انجام می شود.

فضای شخصی: در اختیار قرار دادن صندلی و میز و اختصاص کمد شخصی و به طور کلی فراهم کردن محیطی خصوصی برای هر دانش آموز، از ضروریات اصلی سالن ها خصوصی است. اینکه شما می دانید هر روز باید در جایی که متعلق به شما هست بنشینید و کسی نیست که باعث اخلال در روند مطالعه شما شود، به تنهایی مزیتی عالی برای کتابخانه های خصوصی است. همچنین فضای شخصی به مانند همه جای کتابخانه و سالن باید تمیز و مرتب باشد.

سالن مطالعه خصوصی امنیت دارد؟

سالن و کتابخانه خصوصی تهران باید به طور کامل امنیت و آسایش دانش آموزان را تضمین کنند. به غیر از ویژگی های ذکر شده در بالا که تأثیر مستقیم بر امنیت دانش آموزان دارد، سالن مطالعه خصوصی باید به خوبی توسط فرد یا افرادی تحت نظارت و مراقبت قرار گیرد.

شیوه نظارت، از رفت و آمد دانش آموزان و ایجاد نظم و سکوت گرفته تا هر عامل خطرناک دیگری (مریض شدن، افت فشار، بی حالی و یا مشکلات جسمی و روانی) که ممکن است در زمان مطالعه ایجاد شود، باید توسط مراقبِ هوشیار در تمام ساعات نظارت شود. همچنین برای دانش آموزان دختر، باید محیط کتابخانه از نظر دید کاملاً امن باشد، زیرا آن‌ها ممکن است نزدیک به ۱۲ ساعت در طول روز را در کتابخانه بمانند، به همین دلیل نیاز به پوشیدن لباس های راحتی و باز دارند.

بررسی کتابخانه های خصوصی تهران

با توجه به توضیحات بالا و بررسی بسیاری کتابخانه ها و سالن های مطالعه خصوصی تهران، به دلایلی محکم به این نتیجه رسیدیم که «مؤسسه آموزشی موفقیت» بهترین مرکز ارائه سالن، کتابخانه و پانسیون خصوصی در شرق تهران (پاسداران) است. دلایل ما شامل موارد زیر می باشند:

 

  • نظم و مدیریت عالی در تمام ساعات روز
  • وجود ویژگی های استاندارد مطالعاتی
  • اختصاص فضای شخصی به دانش آموزان
  • اختصاص میز و صندلی ارگونومیک به همراه کمد شخصی
  • وجود آسایش و سکوت مطلق
  • نور و تهویه مطبوع مناسب
  • حضور همیشگی مراقب و ناظرین سالن جهت حفظ نظم و امنیت
  • مشاوره درسی و کنکوری به دانش آموزان
  • وجود حیاط بزرگ برای فراغت بیشتر دانش آموزان
  • تشکیل کلاس های خصوصی بر حسب تمایل
  • دارا بودن محیط انگیزشی در جهت ایجاد حس رقابت
  • وجود اتاق استراحت
  • وجود بوفه و فضای مناسب غذاخوری

به هر حال با شناخت بیشتر نیازها و اهداف خود سعی کنید به دنبال بهترین محیط مطالعاتی خصوصی باشید، اینکه بتوانید در مکانی ایده آل هر آنچه در چنته دارید را به مرحله ظهور برسانید، توانسته اید «غول کنکور» را به سادگی به کار بزنید. در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر به بررسی بهترین اردو نوروز نیز بپردازید.

 

شرکت در کنکور آزمایشی اهمیت دارد؟

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • متین 21 دی 1398

    قیمت اردو چقدر است با تخفیف چقدر است؟

  • ساجده رحیمی 22 دی 1398

    اگر رزرو‌انجام‌بدم بعد از یک هفته منصرف بشم مبلغم برگشت داده می شود؟

  • مهشید 23 دی 1398

    اگه مسیرمون دور باشه باید چیکار کنیم که بتونیم تو اردوی نوروز شرکت کنیم؟

  • ارزو حمیدی 24 دی 1398

    نهار اردو رو از کدام رستوران برای ما تهیه میکنید؟

  • ندیم 25 دی 1398

    کتابخانه های خصوصی چه فرقی با کتابخانه های عمومی دارن؟

  • لاله 28 دی 1398

    خوب بود

  • سیما محمدی 30 دی 1398

    سلام امنیت سالن های مطالعه شما به چه صورتیه؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *