0
02122891840

چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند؟!

آیا برای شما هم سوال است که «چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند؟» در واقع این سوالی است که افراد بسیاری از دانش آموزان، اولیاء و همچنین مشاوران و معلمان می‌پرسند. خصوصا در سال‌های اخیر که قبولی در آزمون ورودی مدارس سمپاد برای افرادی که از نکات مهم و ترفندهای آن مطلع نیستند دشوارتر شده است. البته تمام دانش آموزانی که هدفمند و با شیوه درست تلاش کرده‌اند به هدف خود رسیده‌اند. با وب سایت موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت همراه باشید تا بدانید هر سال و در هر پایه تحصیلی، چه هفتم و چه نهم چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند.


چرا قبول شدن در تیزهوشان مهم است؟

چرا قبول شدن در تیزهوشان مهم است؟ - ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان - چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند

مطمئنا می‌دانید که بسیاری از دانش آموزان برای قبولی در مدارس تیزهوشان و ورود به آن تلاش بسیاری می‌کنند. بعضا حتی هزینه‌های بسیاری نیز برای این امر خرج می کنند. اما شاید برای شما سوال باشد که: اصولا چرا قبولی در این مدارس اهمیت دارد؟ یا اینکه: مزایای ورود به مدارس سمپاد چیست و چه تاثیری در آینده دارد؟

می‌گویند موفقیت مانند یک درخت است. این درخت برای افراد تلاشگر بسیار بزرگ، کهنسال و پرمیوه است و برای دیگر افراد، ضعیف و شکننده. اما چه چیزی باعث می‌شود تا درخت موفقیت برخی افراد به خوبی رشد کرده و ثمر بسیار دهد؟ در واقع این مسئله به فاکتورهای مختلفی وابسته است. اما یکی از آن‌ها، ریشه این درخت است!

اگر به رتبه‌های برتر کنکور کشور و یا نفرات برتر المپیاد نگاه کنید، خواهید دید که یکی از ویژگی‌‌های مشترک بین این افراد، تحصیل در مدارس برتر تهران از جمله، مدرسه تیزهوشان است. آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که تحصیل در سمپاد چه تاثیری بر آینده دانش آموز دارد؟

دانش آموزی که در یکی از مدارس تیزهوشان، چه از پایه هفتم و چه از پایه دهم تحصیل کند، در جو رقابتی خوبی قرار می‌گیرد. به این صورت که اکثریت دانش آموزان مدرسه و دوستان او مشغول درس خواندن هستند. این موضوع باعث می‌شود تا دانش آموز تلاش خود را بیشتر کند. در نتیجه به موفقیت در مدارج بالاتر خواهد رسید.

کیفیت بالای ارائه دروس در این مدارس نیز یکی دیگر از مزایای آن به حساب می‌آید. نه تنها محیط فیزیکی مدرسه مطلوب است، بلکه معلمان و دبیران نیز بهترین‌های هر شهر و استان هستند. به همین دلیل است که بهترین نمونه از تدریس به دانش آموزان ارائه می‌شود. البته که تلاش هر فرد بسیار مهم است، اما تمامی این موارد می‌تواند مسیر موفقیت هر دانش آموزی را هموارتر سازد.


چند نفر در آزمون تیزهوشان قبول می شوند؟

آزمون تیزهوشان هم در پایه ششم به هفتم و هم برای ورود دانش آموزان نهم به دهم برگزار می‌شود. ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان در هر کدام از این آزمون‌ها متفاوت است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم تا مشخص شود چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند و شما در کدام آزمون شانس بیشتری برای قبولی دارید.

در آزمون ششم به هفتم یا همان ورودی متوسطه اول مدارس تیزهوشان، هر مدرسه سمپاد حدود ۴۰ تا ۶۰ دانش آموز پذیرش می‌کند. این به معنای حدود دو کلاس است. تعداد شرکت کنندگان هر شهر و استان نیز متفاوت است و می‌تواند از ۲۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر متفاوت باشد.

اما ظرفیت مدارس تیزهوشان متوسطه دوم، یعنی در آزمون نهم به دهم مقداری کمتر است. این موضوع به آن دلیل است که در واقع افراد قبول شده در آزمون ششم به هفتم، در این مرحله، یعنی از نهم به دهم به شکل مستقیم و بدون آزمون پذیرش می‌شوند. بنابراین آزمون تیزهوشان نهم به دهم ظرفیت کمتری خواهد داشت. تعداد افرادی که در این آزمون در هر مدرسه پذیرفته می‌شوند حدود ۱۰ تا ۳۰ نفر است. معمولا در هر رشته تحصیلی (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی) هر مدرسه حدود ۵ تا ۱۰ نفر ظرفیت پذیرش از طریق آزمون دارد.

گاهی اوقات پرسیده می‌شود که آیا پذیرش سمپاد به صورت کشوری است یا استانی. باید دقت داشته باشید که آزمون به شکل کشوری برگزار می‌شود، اما پذیرش استانی است. یعنی سوالات در سراسر کشور مشترک است، اما رتبه شما در بین دانش آموزان استان خودتان تعیین می‌کند که قبول می‌شوید یا خیر. پس فراموش نکنید که در آزمون تیزهوشان ششم و تیزهوشان نهم، دانش آموزان در واقع در حال رقابت درون استانی هستند. پس در استان‌های کم جمعیت‌تر، کار کمی ساده‌تر است.

با توجه به ظرفیت پذیرش تیزهوشان، در کدام آزمون شانس بیشتری داریم؟

با توجه به ظرفیت پذیرش تیزهوشان، در کدام آزمون شانس بیشتری داریم؟ - ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم و نهم -چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند - موسسه موفقیت

در واقع، نه تنها تعداد پذیرش و ظرفیت مدارس تیزهوشان در آزمون ششم به هفتم بالاتر است، بلکه از نظر پاسخگویی به سوالات و رقابت نیز این آزمون ساده‌تر است. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم خود را برای آزمون تیزهوشان ششم آماده کنید. در صورتی که یک دانش آموز با کمک اولیا خود، منابع مناسب و مشاوره تیزهوشان با افراد ماهر بتواند هدفمند و درست درس بخواند، می‌توان به راحتی وارد متوسطه اول در مدارس سمپاد شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که بسیاری از دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس سمپاد پایه ششم به هفتم شرکت می‌کنند، تجربه بسیار کمی در زمینه مدیریت آزمون و تست زنی دارند. همچنین بسیاری نمی‌توانند منابع درست و مطلوبی برای خود انتخاب کنند. این موضوع باعث می‌شود تا شانش شما به عنوان یک دانش آموز پرتلاش و هدفمند برای قبولی بسیار افزایش یابد.

حال که دانستیم چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند و قبولی در کدام آزمون ساده‌تر است، شاید بپرسید: بهترین روش برای قبولی در تیزهوشان چیست؟ در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.


بهترین روش و مناسب‌ترین منابع قبولی در تیزهوشان

بهترین روش و مناسب‌ترین منابع قبولی در تیزهوشان - ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان - چند نفر تیزهوشان قبول می شوند - موسسه موفقیت

قبل از هر چیزی باید در نظر داشت که این، یک آزمون است! یعنی اینکه به هر صورت، تمامی مواردی که در آزمون ورودی سمپاد اتفاق می‌افتد و وجود دارد هم برای تمامی افراد یکسان است و هم در سال‌های اخیر تکرار شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر بتوانید بهترین منابع را تشخیص دهید، قسمت بزرگی از راه را رفته‌اید.

برنامه ریزی، نقشه راه و مشاوره یکی از اساسی‌‎ترین نیازهای هر دانش آموزی است. اگر یک مشاور و پشتیبان خبره و کارآزموده در کنار دانش آموز باشد، می‌تواند او را در مسیر درس خواندن، شرکت در آزمون، تست زدن و در نهایت، کسب نتیجه دلخواه راهنمایی کند. یک مشاور خوب حتی برای اولیاء نیز از جهت ارتباط آنان با فرزند خود حین درس خواندن موثر و حتی ضروری است.

در کنار یک مشاوره که به برنامه ریزی و روش مطالعه کمک کند، نیاز به کتاب‌های تست، ویدیوهای آموزشی و کلاس آموزشی نیز وجود دارد. این موارد از آن جهت مهم است که آزمون تیزهوشان یک آزمون تستی یا همان چند گزینه‌ای است. سوالات تستی زمان محدود و همچنین نمره منفی دارند. از این رو دانش آموز باید با روش‌های خاص تست زنی آشنا باشد تا سوالات را به درستی و در کمترین زمان پاسخ دهد. این موضوع به کمک تست زنی فراوان و همچنین کلاس‌های آموزشی آنلاین یا حضوری میسر می‌شود.

بهترین موسسه برای قبولی در تیزهوشان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به نظر شما، خصوصیات بهترین موسسه آموزشی برای قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟ یک موسسه مطلوب باید علاوه بر ارائه تمامی خدمات آموزشی مورد نیاز، مورد اطمینان و در دسترس باشد. همچنین کیفیت آموزشی بالا و منابع به روز شده نیز یکی دیگر از ویژگی‌های چنین موسسه‌ای به شمار می‎‌رود.

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت با سابقه درخشان در زمینه آموزش تیزهوشان، بهترین خدمات را برای قبولی در آزمون تیزهوشان به شما ارائه می‌‎دهد. خدماتی مانند کلاس‌های تیزهوشان به صورت آنلاین و حضوری، مشاوره و پشتیبانی دانش آموز و اولیا، آموزش روش‌های تست زنی در کمترین زمان و برگزاری آزمون‌های استاندارد شبیه سازی تیزهوشان برخی از امکاناتی است که موسسه موفقیت ارائه می‌کند.

همچنین تمامی اساتید و مشاوران موسسه موفقیت، اساتیدی کارآزموده و ماهر هستند. در واقع بهترین اساتید تهران برای این کار انتخاب شده‌اند تا دانش آموزان از سراسر کشور به خدمات باکیفیت آموزشی دسترسی داشته و به سادگی در آزمون پذیرفته شوند.

یکی دیگر از مزایای موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت، قیمت مطلوب و معقول در ازای خدمات باکیفیت و متعدد است. این موضوع به خصوص امروزه و با افزایش موسسه‌های مختلف اهمیت زیادی پیدا کرده است. موسسه موفقیت تنها موسسه آموزشی است که بهترین کیفیت آموزشی را با بهترین قیمت عرضه می‌کند!

برای تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟


سخن پایانی

در این مطلب از وب سایت گروه فرهنگی آموزشی موفقیت، بررسی کردیم که چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند و ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان چقدر است و چگونه باید از پس آزمون تیزهوشان بر آمد. امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و ابهامات زیادی را در ذهن شما رفع کرده باشد. اگر دو مورد این مطلب هر گونه سوال و یا ابهامی دارید، می توانید در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان موسسه موفقیت می توانید با شماره تلفن این موسسه تماس حاصل فرمایید. (۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱)

چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند؟

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان معمولا در سال‌های مختلف با اندکی تغییر رو به رو است. علاوه بر این هر مدرسه ظرفیت متفاوتی برای پذیرش دارد. به طور مثال برخی از مدارس تیزهوشان ششم به هفتم حدود ۵۰ ظرفیت و برخی دیگر حدود ۱۴۰ ظرفیت دارند. این ظرفیت برای مدارس تیزهوشان نهم به دهم کمتر است و حتی گاها به نصف می رسد. برای اطلاعات بیشتر حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

با توجه به ظرفیت پذیرش تیزهوشان، در کدام آزمون شانس بیشتری داریم؟

با توجه به ظرفیت بیشتر مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین داوطلبان کمتری که این آزمون دارد، شانس قبولی شما در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در مقایسه با آزمون تیزهوشان نهم به دهم بیشتر است. البته اگر قصد شرکت در تیزهوشان نهم به دهم را دارید، نگران نباشید زیرا با راهکارهای گفته شده در مقاله می توانید از پس این آزمون نسبتا دشوار نیز بربیایید!

4/5 - (17 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *