0
02122891840

آموزشگاه آمادگی تیزهوشان

قبولی در مدارس تیزهوشان یکی از مهم ترین خواسته ها و دغدغه های دانش آموزان و اولیا آن ها می باشد که امروز قصد داریم به طور تکمیلی، سیر تا پیاز تیزهوشان را با هم بررسی نماییم و در آخر ببینیم که یک آموزشگاه آمادگی تیزهوشان خوب باید چه شرایط و ویژگی هایی داشته باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید. تا بهترین آموزشگاه تیزهوشان تهران در چند سال اخیر را خدمت شما معرفی کنیم.

مدارس تیزهوشان و تاثیر آن ها بر مسیر زندگی آینده شخص

مدارس تیزهوشان یا سمپاد جز بهترین مدارس کشور از نظر سطح علمی می باشند و طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان سنجش حدود ۹۰ درصد نفرات برتر کنکور از دل مدارس تیزهوشان می باشند. همچنین عده دیگری از این دانش آموزان به دلیل سطح بالای هوش و استعدادی که دارند به راحتی اقدام به مهاجرت به سایر کشور های پیشرفته می کنند.
بنابر نکات گفته شده تحصیل در مدارس تیزهوشان که برای دانش آموزان پسر علامه حلی و برای دانش آموزان دختر فرزانگان نام دارد، می تواند مسیر زندگی فرد را به بهترین شکل بسازد و تغییر دهد.

بازخورد اولیا در ارتباط با مدارس تیزهوشان

معمولا اولیا در مواجه با مدارس تیزهوشان به دو دسته تقسیم می شوند :

۱) مخالفان مدارس تیزهوشان

این دسته از اولیا بر این باورند که با توجه به سطح مدارس و کار های زیادی که از دانش آموزان می خواهند، سبب خستگی آن ها می شوند و از درس زده می شوند؛ بنابراین ترجیح میدهند که فرزندشان در مدارس عادی تحصیل بکنند.

۲) موافقان مدارس تیزهوشان

دسته بعدی بر این باورند که در مدارس معمولی، خیلی خوب به دانش آموزان رسیدگی نمی شود و اهمیت زیادی به درس و مدرسه آن ها داده نمی شود، بنابراین اصرار دارند که به هر قیمتی شده فرزند خود را در این مدارس ثبت نام نمایند.
اما به نظر شما حق با کدام است است؟!

مدارس تیزهوشان مناسب چه افرادی اند؟

برای اینکه ببنیم حق با گروه مخالفان است یا موافقان باید ابتدا در مورد افراد مناسب برای مدارس تیزهوشان صحبت نماییم. اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد این موضوع صحبت کنیم باید بگوییم که در وهله اول باید دانش آموزی باشد که از نظر سطح درسی متوسط رو به بالا باشد و در درس های خود مشکل نداشته باشند.
در وهله دوم باید فرد علاوه بر استعداد و سطح درسی خود، از نظر روحی نیز جسارت و شجاعت شرکت در آزمون تیزهوشان را داشته باشند. اولیا می تواند نقش بسیاری کلیدی در این مورد داشته باشند.
اما چیزی که مهم تر از بقیه موارد می باشد این است که اولیا نباید دانش آموز را به زور و اجبار به این مدارس بفرستند و حتما باید دانش آموزان حتما با میل و رضایت شخصی خود به مدارس تیزهوشان بروند.

آموزشگاه آمادگی تیزهوشان

برای قبولی در مدارس تیزهوشان چه باید کرد؟

یکی از متداول ترین راه ها برای قبولی در آزمون تیزهوشان، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می باشد. این کلاس ها شما را با سبک سوالات آزمون و همچنین نحوه تست زنی آشنا می نمایند. سطح آزمون تیزهوشان از سطح کتاب درسی بالاتر می باشد و بنابراین صرفا با گذراندن کلاس های مدرسه امکان قبولی شما بسیار پایین خواهد بود.
اما این نکته را باید در نظر داشت که کلاس تیزهوشان به تنهایی نمی تواند برای شما معجزه کند و نیاز به تلاش و کوشش شما نیز وجود دارد. یعنی اگر شما فقط در کلاس های آمادگی تیزهوشان شرکت نمایید و نمی توانید توقع داشته باشید که بدون مطالعه و تلاش قبول شوید.

امتحان تیزهوشان در چه مقاطعی برگزار می شود و سطح آن چگونه است؟

آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم و نهم برگزار می شود؛ به این ترتیب که اگر شما قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارید باید در پایان مقطع ششم دبستان در آزمون شرکت نمایید و اگر قصد شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارید باید دپایان مقطع نهم یا همان متوسطه اول در آزمون شرکت نمایید.
طبق تجربه سالیان گذشته قبولی در آزمون تیزهوشان ششم ساده تر از آزمون تیزهوشان نهم می باشد؛ البته نه به دلیل سطح آزمون بلکه به دلیل ظرفیت بیشتر تیزهوشان ششم نسبت به نهم.

هزینه کلاس تیزهوشان ششم

آموزشگاه آمادگی تیزهوشان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

با توجه به آمار به دست آماده حدود ۹۰ درصد افراد بدون تحقیق و صرفا بر اساس تبلیغات اقدام به ثبت نام در کلاس تیزهوشان می کنند. این موضوع سبب شده است خیلی از موسسات شناخته شده، هزینه های خود را صرفا برای تبلیغات انجام بدهند و اهمیتی به سطح آموزش و دبیران نداشته باشند.
همانطور که گفته شد، کلاس ها نیز در دو صورت کلاس تیزهوشان ششم و کلاس تیزهوشان نهم برگزار می شود. با شرکت در کلاس های تیزهوشان شما می توانید شانس قبولی تان را تا ده ها برابر افزایش دهید اما این نکته را فراموش نکنید که علاوه بر کلاس حتما باید در خودتان نیز تلاش کنید و وقت برای درس خواندن و مطالعه بگذارید.
یک آموزشگاه آمادگی تیزهوشان باید حداقل ویژگی های زیر را دارا باشد :

۱) استفاده از دبیران متخصص

به عنوان مثال زمانی که شما در کلاس تیزهوشان نهم قصد ثبت نام دارید، حتما باید دبیران متخصص آن پایه باشند و بتوانند به بهترین نحو ممکن مطالب را تفهیم کنند. برخی از اساتید هستند که دبیران خوبی به شمار می آیند اما یادگیری دانش آموزان برایشان اهمیت زیادی ندارد و فقط درس خودشان را می دهند و می روند. این گونه دبیران هر چقدر هم که خوب باشند و رزومه عالی داشته باشند اما مورد تایید ما نیستند. موسسه موفقیت همواره یادگیری دانش آموزان برایش در اولویت اول می باشد و سعی بر این دارد که بهترین اساتید را در اختیار بگیرد.

۲) سابقه موسسه و قبولی های سال های گذشته

یکی دیگر از راه های شناخت یک موسسه خوب می تواند توجه به رزومه موسسه و قبولی های سال های گذشته باشد. موسسه موفقیت هر ساله حدود ۹۰ درصد قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و حدود ۸۰ درصد در آزمون تیزهوشان نهم به دهم قبولی داشته است.

۳) نظارت دقیق بر فعالیت دانش آموزان

ناظران و مسئولین موسسه باید بر روی فعالیت های دانش آموزان نظارت کنند و با برگزاری آزمون های آزمایشی بر آمادگی دانش آموزان نظارت داشته باشد و حتما به اطلاع خانواده آن ها نیز برساند تا در صورت مشکل حتما برطرف شود.

۴) مشاوره و برنامه ریزی اصولی

مشاوره و برنامه ریزی اصولی یکی از خدمات مهمی است که یک آموزشگاه خوب حتما باید داشته باشد و دانش آموزان در می توانند از این امکانات نیز بهره ببرند.

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت در سال های گذشته یکی از موفق ترین آموزشگاه آمادگی تیزهوشان در سطح کشور بوده است و هر ساله تعداد بالایی قبولی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های مجموعه تماس حاصل فرمایید. (۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

2.8/5 - (5 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *