0
02122891840

در اردوی مطالعاتی نوروز چه برنامه هایی برگزار می شود؟

اردوی مطالعاتی نوروز در تغییر سرنوشت دانش آموزان در ماه های منتهی به کنکور مهم‌ترین نقش را بازی می کند. در اینکه این اردوی مطالعاتی چیست و لزوم حضور در آنچه مزایایی دارد، نخست باید بگوییم: «روزهای عید نوروز به عنوان دوران طلایی شناخته می شود.»

به این معنا که چگونگی استفاده و نحوه برنامه ریزی در این زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. در نوروز، دانش آموزان وقت بیشتری دارند و ذهنشان بیش از هر زمان دیگری آماده یادگیری است؛ پس چرا نباید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد؟ می‌پرسید چگونه؟ می‌گوییم: «با حضور در اردوی مطالعاتی نوروز!» با مؤسسه آموزش سنتر همراه باشید.

اردوی مطالعاتی نوروز چیست؟

اصطلاح اردوی مطالعاتی به سفرهای روزانه به فضاهای آموزشی، طبیعی و هر مکانی که از قالب همیشگی مدرسه و یا مطالعه در خانه به دور باشد و هدفش استفاده حداکثری از تمام ساعات شبانه روز برای موفقیت در کنکور است گفته می شود.

برنامه هایی که معمولاً در اردوهای نوروز برگزار می شوند می توان به مطالعه دروس، درک مطلب، آزمون های آزمایشی، رفع اشکال، مشاوره، گشت و گذار در مکان مورد نظر (دانشگاه، مدارس یا فضای طبیعی) و موارد بیشتر اشاره کرد؛ اما باید به طور خلاصه بگوییم: «اردوی مطالعاتی به هدف ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دانش آموزان و مطالعه مؤثر انجام می گیرد.» پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم به بررسی اهمیت استفاده از آموزشگاه کنکور نیز بپردازید.

فواید اردوی مطالعاتی نوروز

مزایای اردو نوروز یا پانسیون مطالعاتی نوروز در ایام عید نوروز می تواند کمکی برای کسب آگاهی های بیشتر از ماهیت حضور در این رویداد باشد که به شرح زیر است:

  • فضای رقابتی: اغلب در اردوهای مطالعاتی آن دسته از دانش آموزان که بینشی جدی برای موفقیت در کنکور دارند شرکت می کنند. پس با در کنار هم قرار گرفتن تعدادی از چنین دانش‌آموزانی، می توان ایجاد فضای رقابتی سالم را اجتناب ناپذیر دانست.
  • ساعات مطالعه مفید: اردوهای مطالعاتی وقتی با برنامه ریزی صحیح و نظم دقیق صورت گیرد، می تواند از یک سو طول زمان مطالعه و از سویی دیگر شیوه مطالعه مفید را برای دانش آموزان افزایش دهد.
  • استفاده حداکثری از زمان: روزهای عید معمولاً با دید و بازدید ها و حضور مهمان ها در خانه مصادف می شود، از این رو ممکن ساعات بسیاری در روز تلف شود. اردوی مطالعاتی نوروز بهترین راه حل برای استفاده حداکثری از این دوران طلایی است.
  • حضور اساتید: یقیناً در طول اردو مطالعاتی، حضور اساتید از یک سو انگیزه دانش آموزان برای مطالعه بیشتر را افزایش می دهد و از سویی دیگر می تواند به رفع اشکال، نکات کنکوری، تست زدن و موارد دیگر کمک کند.
  • مشاوره: اردوی مطالعاتی می تواند زمان مناسبی برای شناخت نقاط قوت و ضعف دانش آموزان باشد. از این رو، حضور مشاوران می تواند کمک به بررسی مسائل روحی و درسی دانش آموزان و حل مشکلات احتمالی آن‌ها باشد.
  • ایجاد انگیزه: شنیدن نام اردو به تنهایی می تواند شور و شوق زیادی در دانش آموزان کنکوری ایجاد کند. اینکه می توان در بیرون از محیط همیشگی به فضای جدیدی پا گذاشت، به اندازه کافی برای ایجاد انگیزه بالا مفید است.

برنامه های مؤسسه آموزشی موفقیت برای اردوی مطالعاتی نوروز

مؤسسه آموزشی موفقیت با سال ها تجربه و ارائه بهترین امکانات در امر آموزش جهت هدایت دانش آموزان در رویداد مهمی همچون کنکور، توانسته به عنوان یک قطب مهمِ آموزشی در کشور شناخته شود. از این رو، برای تکمیل کلیه شرایط ضروری جهت آمادگی حداکثری دانش آموزان، اقدام به ارائه اردوهای مطالعاتی نوروز کرده است.

اما آنچه باعث تمایز بسیار زیاد خدمات اردوی مطالعاتی مؤسسه موفقیت با دیگر مراکز کنکور است، نه در یک چیز بلکه در چندین مورد مهم خلاصه می شود. این موارد به شرح زیر می باشند:

محل اردو: در بسیاری از مراکز کنکور شاهد حضور دانش آموزان در مدارس و پانسیون ها در قالب اردوی مطالعاتی نوروز هستیم. اینکه دانش آموزان از محیط مدرسه خود دوباره وارد فضای آموزشی دیگری همانند مدرسه شوند، به نوبه خود نه می توان آن را اردو نامید و نه فضایی برای مطالعه مؤثر! به موجب همین موضوع، مؤسسه آموزشی موفقیت برای برطرف کردن این نقیصه و آشنا کردن دانش آموزان با محیط های دانشگاهی، اقدام به برگزاری اردو در دانشگاه خواجه نصیر کرده است. مشاهده فضای علمی دانشگاه به ایجاد حس رقابت و انگیزه بیشتر دانش آموزان کمک می کند.

شرایط حمل و نقل: دانشگاه خواجه نصیر در محدوده سیدخندان (مرکز شهر) واقع شده است. از این رو برای کلیه دانش آموزان از تمامی نقاط تهران به راحتی قابل دسترسی می باشد. همچنین مؤسسه موفقیت جهت راحتی بیشتر دانش آموزان مناطق دورتر تهران، سرویس رفت و آمد در نظر گرفته است. ممکن است این پرسش نیز برایتان ایجاد شود که آیا دانش آموزان شهرهای دیگر ایران نیز می توانند در اردوهای مطالعاتی نوروز مؤسسه موفقیت حضور داشته باشند؟ جواب ما بله است. برای این دسته دانش آموزان نیز مؤسسه اقدام به تهیه خوابگاه در نزدیکی دانشگاه خواجه نصیر کرده است.

پیشنهاد می کنیم در بررسی مزایای حضور در پانسیون کنکور نیز با ما همراه باشید.

 

زمان اردو: از دیگر مزیت های اردوی مطالعاتی نوروز مؤسسه موفقیت، زمان اردو می باشد. بسیاری از مراکز کنکور، زمان اردوی خود را اغلب به ۱۰ روز محدود می کنند. همچنین ساعت رفت و برگشت از اردو نیز در این مراکز ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر می باشد؛ اما اردوی استثنایی مؤسسه موفقیت شامل ۱۳ روز و ۲۰۰ ساعت حضور در یک فضای علمی و رقابتی همانند دانشگاه است. همچنین در تمام طول روزهای اردو، دانش آموزان از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب که برابر با ۱۵ ساعت آموزش روزانه است، نهایت استفاده از زمان و بهره گیری از مطالعه مؤثر دروس کنکور را خواهند داشت. اردو عید نوروز تیزهوشان ششم

امکانات اردو: از دیگر امکانات اردوی مطالعاتی مؤسسه موفقیت که به عنوان امتیازی ویژه محسوب می شود، می توان به مواردی همانند حضور اساتید مجرب و کار آزموده، مشاوران حرفه ای، حضور دانشجویانی که در دانشگاه های معتبر قبول شده اند و قبلاً در اردوهای مؤسسه حضور داشتند جهت مشاوره و رفع اشکال درسی، دادن میان وعده و تهیه وعده های غذایی از بهترین رستوران ها (برای مثال، رستوران فارسی)، در نظر گرفتن میز تک نفره شخصی و بزرگ به ابعاد ۱۲۰× ۹۰ سانتی متر برای هر دانش آموز، برگزاری آزمون های آزمایشی برای دروس عمومی و تخصصی، نکات کنکوری و آموزش تست زدن اشاره کرد. اردو عید نوروز تیزهوشان نهم

اهمیت حضور در اردوی نوروزی مطالعاتی

اردوی مطالعاتی نوروز همانند پلی به سوی موفقیت در کنکور است، زیرا در بازه زمانی روزهای بسیار مهمِ عید نوروز قرار گرفته دارد. همه مراکز آموزشی تأکید فراوانی بر استفاده بهینه از روزهای عید دارند و از آن به عنوان فرصتی تکرار ناشدنی یاد می کنند. اردوهای مطالعاتی اگر به شیوه ای اصولی و استاندارد طرح ریزی شده باشند، دقیقاً در همین راستا یعنی استفاده نهایی از زمان، دمیدن روح تازگی، تبلور انگیزه و سخت کوشی بیشتر بنا نهاده شده اند.

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • صالحی 21 دی 1398

    سلام ایا برنامه دانش اموز قبل و بعد از نورپز متفاوت است؟

    • آموزش سنتر 21 دی 1398

      سلام – بله قطعا ، برنامه هر فردی هم در نوروز هم بعد از آن تفاوت بسیاری دارد برای ارتباط با مشاوران آموزش سنتر و یا موسسه موفقیت میتوانید با شماره های ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ تماس بگیرید .

  • ساحل 22 دی 1398

    سلام ایا من در اردوی نوروز فقط میتونم دروس عمومی و بخونم؟

  • مهلا 23 دی 1398

    سلام ایا مشاوره های انگیزشی هم برای ما دارید در اردوی نوروز؟

  • بهروز 24 دی 1398

    ظرفیت اردو نوروزی چقدر است؟

  • پروانه 25 دی 1398

    سلام اگه در اردوی نوروز شرکت نکنیم ضرر کردیم؟

  • راد 30 دی 1398

    سلام برنامه ریزی کنکور در عید چگونه باید باشد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *