0
02122891840

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

مدارس استعداد های درخشان یا همان تیزهوشان هر ساله به منظور جذب دانش آموزان برتر و نخبه اقدام به برگزاری آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم و نهم می کند. دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند، می بایست در موقع مقرر در سایت اعلام شده ثبت نام نمایند. امروز قصد داریم به طور تخصصی در مورد ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم و مسائل پیرامون آن نکات بسیار مهمی را با شما در میان بگذاریم پس تا انتها با را دنبال کنید.


مدارس تیزهوشان چه مزیتی نسبت به سایر مدارس دارند؟

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم - مدارس تیزهوشان چه مزیتی نسبت به سایر مدارس دارند؟

اگر بخواهیم مدارس تیزهوشان را با سایر مدارس دولتی، نمونه دولتی و غیرانتفاعی مقایسه بکنیم باید بگوییم که مدارس تیزهوشان از همه این مدارس جایگاه بالاتری دارند. که در زیر به صورت مجزا این مقایسه صورت گرفته است.

مقایسه مدارس تیزهوشان با مدارس دولتی

مدارس تیزهوشان با توجه به اینکه از دانش آموزان یک آزمون ورودی نسبتا سخت می گیرند، تمام دانش آموزانی که در مدرسه تحصیل می کنند، از سطح علمی بالایی برخوردار اند و به همین دلیل دبیران با سطح علمی بالا در مدارس تیزهوشان تدریس می کنند. همچنین با توجه به اینکه در مدارس تیزهوشان از همان ابتدا با دانش آموزان فراتر از کتاب کار می کنند دانش آموزان به خوبی برای کنکور آماده می شوند.
اما در مدارس دولتی قضیه کاملا فرق می کند. دانش آموزان اصلا یک دست نیستند و با توجه به اینکه بدون آزمون ثبت نام کرده اند از سطح های مختلفی بهره مند هستند. دبیران مدارس دولتی نیز معمولا دبیران متوسطی هستند و با توجه به سطح کلاس فقط در حد کتاب می توانند با دانش آموزان کار کنند.

مقایسه مدارس تیزهوشان با نمونه دولتی

در مدارس نمونه دولتی شرایط کمی با مدارس دولتی متفاوت است. معمولا سطح مدارس نمونه دولتی یک سطح از مدارس تیزهوشان پایین تر است اما با توجه به اینکه در مدارس نمونه دولتی هم از دانش آموزان آزمون گرفته می شود، دانش آموزان از سطح خوبی برخوردار هستند. اما همانطور که احتمالا می دانید آزمون نمونه دولتی راحت تر از آزمون تیزهوشان می باشد و بنابراین قبولی در مدارس نمونه دولتی راحت تر می باشد.

مقایسه مدارس تیزهوشان با غیرانتفاعی

مدارس غیرانتفاعی را می توان به دو نوع مدرسه تقسیم کرد. مدارس غیرانتفاعی برتر و مدارس غیرانتفاعی معمولی. مدارس غیرانتفاعی برتر که معمولا مشهور هستند و شرایط خاصی برای ثبت نام دارند. این مدارس از دبیران خوبی استفاده می کنند و بعد از مدارس تیزهوشان آن ها را می توان در رده دوم مدارس برتر قرار دارد. اما مشکلی که وجود دارد هزینه های گزاف و سرسام آور این مدارس است که گاهی تا صد ها میلیون می رسند.

نتیجه گیری

با توجه به سطح علمی بالا و کیفیت آموزشی مدارس تیزهوشان و هزینه بسیار کمتر به نسبت مدارس غیرانتفاعی بهترین گزینه برای تحصیل هستند، پس تمام تلاش تان را بکنید تا در یکی از مدارس تیزهوشان قبول شوید.


زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱-۱۴۰۲

زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401-1402

زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم معمولا در اواسط ماه فروردین می باشد. البته معمولا این زمان تمدید می شود. به عنوان مثال در سال گذشته ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم از تاریخ ۱۱ فروردین تا ۲۵ فروردین ادامه داشت. اما به دلیل استقبال زیاد متقاضیان این تاریخ یک مرتبه تا ۳۱ فروردین و بار دیگر تا ۳ اردیبهشت تمدید شد.


نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱-۱۴۰۲

دانش آموزان داوطلب برای شرکت در آزمون تیرهوشان نهم می بایست در تاریخ اعلام شده به نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir مراجعه نموده و اقدام به ثبت نام نمایید. در این مرحله اطلاعات دانش آموز و محل تحصیل و همچنین اطلاعات شخصی دانش آموزان دریافت می شود. در مرحله بعد نیز شما می بایست اولویت ها مدارسی که قصد دارید در آن تحصیل نمایید را وارد نمایید. پس از انجام این مراحل شما باید هزینه آزمون را پرداخت نمایید تا ثبت نام شما کامل شود. در پایان به شما یک کد رهگیری داده می شود که پیشنهاد می کنیم آن را پرینت کرده و یا از آن عکس بگیرید.


زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱-۱۴۰۲

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم معمولا حدود یک هفته تا ده روز پیش از بر روس سایت azmoon.medu.ir قرار می گیرد که در آن حوزه امتحان، شماره صندلی و اطلاعیه های مهم در خصوص آزمون تیزهوشان نوشته شده است. حتما موارد نوشته شده در کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان را به دقت مطالعه کنید تا مشکلی برای شرکت در امتحان تیزهوشان برایتان به وجود نیاید.


شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

هرساله موسسه پرورش استعدادهای درخشان در دفترچه ثبت نام توضیحات را مبنی بر شرایط لازم را ارائه می‌دهد. در صورت قبولی دانش آموز در آزمون و نداشتن هر یک از این شرایط قبولی او در زمان اعلام نتایج باطل می‌شود. در این بخش به شرح کامل شرایط کافی برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم می‌پردازیم.

برخی از این شرایط شامل همه دانش اموزان می‌شود. برخی دیگر از این شرایط تنها مختص دانش‌ آموزان با شرایط خاص هستند. شرایط عمومی که همه دانش آموزان باید داشته باشند. شامل مواردی همچون داشتن تابعیت ایرانی، گواهی اشتفال به تحصیل در مقطع نهم و برخورداری از معدل بالای ۱۹ در پایه هشتم است. دانش آموزان تنها با کسب رتبه و تراز کافی در آزمون کتبی قابلیتشرکت در آزمون را دارند. البته دانش آموزان غیر ایرانی هم با انجام شرایطی خاص امکان شرکت در آزمون را دارند.

شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم زیر نیز برای موارد خاص شرح داده شده‌اند:

  •  مدارس انتخابی و حوزه امتحانی داوطلبان شرکت در آزمون تیزهوشان نهم باید به محل سکونت آنها نزدیک باشد. در صورت وجود چندین مدرسه در منطقه و شهرستان مورد نظر امکان انتخاب سه مورد از آنها به ترتیب اولویت وجود دارد.
  • در صورت قبولی یکی از دانش آموزان همزاد (دوقلو یا چندقلو، با جنسیت مشابه یا غیر مشابه) دانش آموز دیگر با کسب حداقل ۸۰ درصد نمرات آخرین فرد پذیرنده امکان ثبت نام مازاد بر ظرفیت در مدارس تیزهوشان را دارد.
  • امکان تعویض رشته در اولین سال ورود به مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱-۱۴۰۲

در صورت دارا بودن تمام شرایط بالا می‌توانید اقدام به پرکردن فرم ثبت نام کنید. داوطلبان شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم به مدارک زیر برای تکمیل ثبت نام خود نیاز دارند.

  • تهیه یک عکس پرسنلی با سایز ۳*۴ با پس زمینه سفید و مختص همان سال فاقد هرگونه تاخوردگی و مهر امضا
  • کپی و اصل شناسنامه
  • لیست مدارس تیزهوشان متناسب با منطقه و محل سکونت فرد
  • اطلاعات تحصیلی
  • برخورداری از یک کارت بانکی دارای رمز دوم برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون

منابع سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان ورودی مدارس استعداد درخشان یا سمپاد شامل دو دفترچه مجزا از سوالات هوش و سوالات تحصیلی می‌باشند. منابع لازم برای رشته های مختلف در آزمون تیزهوشان نهم به دهم متفاوت هستند. تعداد وضرایب دروس تخصصی در هر رشته متفاوت است. سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم از کتاب های درسی مقاطع تحصیلی هشتم و نهم طراحی شده است. تعداد سوالات استعداد تحلیلی ۵۰ عدد بوده که مدت زمان پاسخگویی به آنها ۵۰ دقیق هست. تعداد سوالات تحصیلی هم به طور کلی ۵۰ عدد بوده که از هر درس ۱۰ سوال طراحی شده است و مدت زمان پاسخگویی به آنها ۷۰ دقیقه خواهد بود.


زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱-۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان ششم به نهم هر ساله در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود. یک هفته قبل از برگزاری آزمون می‌توانید اقدام به گرفتن کارت ورود به جلسه از سایت azmoon.medu.ir کنید. پس از گذشت ۵ الی شش هفته از آزمون نتایج آزمون تیزهوشان در هر دو مقطع ششم و نهم مشخص می‌شود. که در صورت قبولی امکان ثبت نام در مدارس انتخابی شما برایتان فراهم خواهد شد.


چگونه در مدارس تیزهوشان قبول شویم؟

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم - چگونه در مدارس تیزهوشان قبول شویم؟

قبولی در مدارس تیزهوشان کار نسبتا دشواری می باشد و نیازمند تلاش و کوشش زیادی می باشد. برای قبولی در تیزهوشان نهم باید علاوه بر تسلط بر جزوه و کتاب مدرسه، بر سطح بالاتری از کتاب نیز مسلط باشید. آزمون تیزهوشان دهم با توجه به اینکه ظرفیت کمتری از تیزهوشان هفتم دارد. و همچنین تعداد دانش آموزان داوطلب تیزهوشان نهم به دهم بیشتر می باشد. قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم به مراتب سخت تر از آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می باشد. بنابراین باید تلاش بیشتری برای قبولی در این آزمون کنید. بهترین راهکار برای قبولی در مدارس تیزهوشان شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می باشد. همچنین حل سوالات تیزهوشان ششم نهم سال های گذشته نیز به شما کمک شایانی می کند.


کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان نهم کجا بریم؟

موسسه موفقیت در سال های گذشته جز بهترین کلاس آمادگی تیزهوشان در کشور بوده است که آمار قبول شدگان به خوبی این مطلب را تصدیق می کند. کلاس های آمادگی تیزهوشان موسسه موفقیت شامل تمامی سر فصل های آزمون تیزهوشان هست. به علاوه مشاوره و برنامه ریزی و همچنین آزمون های شبیه ساز می باشد. این امکانات دقیقا همان چیزی است که دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آمادگی تیزهوشان می توانید با شماره های موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

ثبت نام آزمون تیزهوشان دوره دوم متوسطه در کدام سایت انجام می‌شود؟

شروع ثبت نام آزمون ورودی تیزهوشان از نیمه فروردین تا انتهای آن صورت می‌گیرد. برای ثبت نام در ازمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم باید به وبسایت azmoon.medu.ir مراجعه کنیم. پس از دارا بودن شرایطی که در مقاله به آن پرداختیم می‌توانید اقدام به ثبت نام کنید.

اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در چه زمانی انجام می‌شود؟

تقریبا پنج الی شش هفته پس از برگزاری آزمون تیزهوشان امکان مشاهده نتایج در وبسایت سنجش استعدادهای درخشان وجود دارد.

5/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • لعیا مرادیان 3 مرداد 1401

    سلام ببخشید زمان شروع کلاس های آموزشی شما کی هست؟ و اینکه چه دروسی رو تو کلاس های آزمون تیزهوشان نهم به دهم تدریس می‌کنید؟

    • movafaghiat 31 مرداد 1401

      سلام یک دوره شروع از تیر ماه داریم ، یک دوره شروع از یکم مهر ماه ،
      و دروس ریاضی ، علوم و هوش و فارسی تدریس میگردد. برای ثبت نام سریعا تا ظرفیت پر نشده با شماره های ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ یا ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶ تماس بگیرید

  • اکرم برزگر 26 مهر 1401

    واقعا همیشه واسه م سوال بود فرق این مدارس
    ممنون برای پاسخگویی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *