0
02122891840

کلاس کنکور ریاضی

آمار و تحلیل کنکور ریاضی در سال های اخیر – تعداد داوطلبان آن – شرح مختصری از مهم ترین دروس این رشته و اطلاعاتی درباره کلاس کنکور ریاضی، موضوعاتی می باشد که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید .


کنکور ریاضی و آمار جالب آن!

کنکور ریاضی و آمار جالب آن! - کلاس کنکور ریاضی فیزیک موسسه موفقیت

رشته ریاضی یکی از سه رشته اصلی در دبیرستان می باشد که داوطلبان آن اکثرا به دنبال دستیابی به رشته های مهندسی می باشند . جالب است بدانید در سال های گذشته رشته ریاضی بعد در رده سوم بیشترین تعداد داوطلبان شرکت کننده قرار داشته است و بعد از رشته تجربی و انسانی قرار گرفته است و اختلاف کمی نیز با رشته زبان دارد .
نکته عجیبی که وجود دارد این می باشد که در بن سال های ۷۰ تا ۸۰ ، رشته ریاضی هر ساله بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر داوطلب داشت که این تعداد در سال های اخیر کاهش بسیار چشمگیری داشته است و به حدود ۱۵۰ هزار نفر رسیده است .
این موضوع می تواند کمی باعث خوشحالی داوطلبان این رشته شود ، زیرا رقابت در این گروه را کمتر و ساده تر می کند ، بر خلاف رشته تجربه که هر ساله به تعداد داوطلبان آن افزوده می شود .
به نظر شما دلیل این اتفاق و کم شدن داوطلبان رشته ریاضی چیست ؟


بررسی دفترچه سوالات کنکور ریاضی و مهم ترین دروس آن

دفترچه اختصاصی رشته ریاضی شامل دروس ریاضی ، فیزیک و شیمی می باشد که در مجموع شامل ۱۳۵ سوال می باشد که داوطلبان ۱۷۵ دقیقه برای حل سوالات زمان دارند .

درس ریاضی

درس ریاضی مهم ترین درس رشته ریاضی می باشد که ضریب آن نیز برای زیر گروه های یک ، دو و سه به ترتیب ۴ ، ۴ و ۳ می باشد . این درس شامل ۵۵ تست می باشد که زمان استاندارد برای حل سوالات این بخش ۸۵ دقیقه می باشد .
سوالات این بخش شامل دروس ریاضی پایه و حسابان ، هندسه پایه ، هندسه دوازدهم ، آمار و احتمال و ریاضیات گسسته می باشد . تعداد سوالاتی که از هر درس می آید در سال های مختلف تفاوت داشته و به یک میزان نمی باشد ولی حدودا می توان گفت به شکل زیر می باشد :

  • ریاضی پایه و حسابان : ۲۰ تست
  • هندسه پایه : ۱۰ تست
  • هندسه دوازدهم : ۷ تست
  • آمار و احتمال : ۷ تست
  • ریاضیات گسسته: ۱۱ تست

آمار فوق مربوط به کنکور سال ۹۸ نظام جدید است .

درس فیزیک

درس فیزیک بعد از درس ریاضی بالاترین تاثیر و اهمیت را در این رشته دارد و ضریب آن برای زیر گروه های یک ، دو و سه به ترتیب ۳ ، ۳ و ۲ می باشد . درس فیزیک شامل ۴۵ سوال می باشد و مدت زمان استاندارد برای پاسخگویی به سوالات این درس ۵۵ دقیقه می باشد .
تعداد سوالات مطرح شده از این درس نیز متغیر است و هر سال تغییر می کند ، اما چیزی که معمولا هر سال رعایت می شود این است که تعداد سوالات مطرح شده از پایه های بالاتر بیشتر است . به عنوان مثال آمار زیر مربوط به کنکور ۹۸ نظام جدید می باشد .

  • فیزیک دوازدهم : ۲۱ تست
  • فیزیک یازدهم : ۱۳ تست
  • فیزیک دهم : ۱۱ تست

درس شیمی

تعداد درس شیمی ۳۵ عدد می باشد و تقریبا برای هر سوال یک دقیقه زمان دارید ، یعنی در کل ۳۵ دقیقه ! ضریب این درس در زیر گروه های یک ، دو و سه به ترتیب ۲ ، ۳ و ۳ می باشد .

آنچه از آمار فوق مشخص است این می باشد که درس ریاضی بالاترین اهمیت و تاثیر را در نتیجه آزمون خواهد داشت اما نباید از تاثیر سایر دروس نیز غافل شد زیرا آن ها نیز به نوبه خود تاثیر به سزایی خواهد داشت .
یکی از گام های مهم برای موفقیت در آزمون سراسری مدیریت درست زمان است که حتما در یک مطلب جداگانه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت .

آیا کلاس کنکور شرکت کنم؟


آیا برای موفقیت در کنکور حتما باید کلاس کنکور شرکت کنیم؟

آیا برای موفقیت در کنکور حتما باید کلاس کنکور شرکت کنیم؟ - کلاس کنکور ریاضی فیزیک موسسه موفقیت

این سوالی است که خیلی از افراد از مشاوران و یا معلم های خود می پرسند . در جواب به این سوال نمی توان یک پاسخ کلی داد و باید عوامل مختلفی را در نظر داشت.
اگر بخواهیم به طور اختصاصی رشته ریاضی و کلاس کنکور ریاضی را مد نظر بگیریم باید بگوییم که یکی از عوامل مهم در پاسخ به این سوال نوع تدریس در مدرسه شما می باشد .
معمولا مدارس تیزهوشان و غیر انتفاعی علاوه بر درس عادی که می دهند ، روش های تستی و راهکار های آن ها را نیز با بچه ها کار می کنند که سبب می شود نیازی به کلاس کنکور نداشته باشند و فقط عده ی کمی که نیاز به تمرین بیشتری دارند می توانند در صورت تمایل در کلاس کنکور ریاضی شرکت نمایند .
اما در مدارس دولتی و عادی اکثرا فقط درس را به صورت تشریحی بیان می کنند و دانش آموز با تست زنی آشنا نمی شود . بار ها دیده شده است که فردی در آزمون های تشریحی مدرسه نمره بالایی کسب کرده است اما در آزمون های تستی نتوانسته به خوبی آزمون تشریحی عمل کند .
این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن عدم آشنایی با نحوه تست زنی است . برای حل این مشکل شرکت در کلاس کنکور ریاضی می تواند بهترین راه حل باشد ؛ اما نه هر کلاس کنکوری .
دقت داشته باشید که کلاس کنکوری که ثبت نام می کنید باید معتبر باشد و به قول معروف امتحان خود را پس داده باشد . همواره یکی از راه ها برای اینکه ببینید آیا یک موسسه کنکور و کلاس هایش خوب می باشد یا نه ، این است که اساتید و رتبه هایی که در سال هایی گذشته به دست آورده است !

ثبت نام در کلاس کنکور ریاضی موسسه موفقیت

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت با سال ها تجربه در زمینه کنکور و آموزش که دارد ، هر ساله دانش آموزان زیادی را جذب می کند و اگر رتبه های افرادی که سال های گذشته در این مجموعه فعالیت داشتند را نگاه کنید در میابید که موسسه موفقیت یکی از بهترین موسسه ها برای کلاس کنکور می باشد و با اساتید و مشاوران درجه یکی که دارد شما را تا رسیدن به بهترین رتبه و رشته دانشگاهی مورد علاقه تان همراهی می کند . برای مشاهده شرایط کلاس کنکور تجربی وارد این برگه شوید .
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های کنکور رشته ریاضی و یا ثبت نام می توانید با شماره های مجموعه تماس حاصل نمایید . ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • مائده 17 اسفند 1399

    سلام
    می خواستم بپرسم کلاس کنکور به صورت حضوری هست یا غیر حضوری؟

    • AmoozeshCenter 19 اسفند 1399

      سلام
      وقت بخیر
      هم به صورت حضوری با تعداد محدود و هم به صورت غیر حضوری کلاس هست

  • فرزانه 29 اردیبهشت 1400

    به نظر من تدریس ریاضی مهندس سعیدی تو آموزشگاه موفقیت , یکی از بهتریناست چون سبک تدریسشون با بقیه متفاوته

    • امیررضا سیفان 1 خرداد 1400

      سلام روز بخیر . هدف ما جذب بهترین اساتید برای شما مراجعه کنندگان است . با تشکر از به اشتراک گذاشتن نظرتون با آموزشگاه .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *