0
02122891840

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

بعد از برگزاری آزمون سراسری و اعلام نتایج اولیه مهم ترین کار انتخاب رشته اصولی می باشد. حال شاید این سوال برایتان مطرح شود که چگونه انتخاب رشته کنیم؟امروز قصد داریم با شما در مورد چگونگی انتخاب رشته و مراحل آن صحبت کنیم و نکات مهمی را در مورد انتخاب رشته اصولی و تخصصی با شما در میان بگذاریم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ چه زمانی است؟

هنوز تاریخ دقیقی برای اعلام نتایج مشخص نشده است، اما طبق گفته سازمان سنجش، نتایج اولیه حدودا در نیمه مرداد ماه اعلام می شود. پس از اعلام نتایج حال نوبت به انتخاب رشته می رسد. معمولا از شروع زمان انتخاب رشته شما حدودا پنج روز زمان دارید که اولویت های خود را چیده و وارد سایت مربوطه بکنید. برای اطلاع دقیق از کد رشته ها و دانشگاه های مرتبط باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۱۴۰۰ را مورد مطالعه قرار دهید. دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

حال می خواهیم در مورد نحوه انتخاب رشته با شما صحبت کنیم و به سوال چگونه انتخاب رشته کنیم، پاسخ دهیم و تمام مراحل را مو به مو با و به صورت تصویری به شما آموزش دهیم. همانطور که احتمالا بدانید انتخاب رشته کنکور به دو قسمت، انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور آزاد تقسیم می شود. در ادامه به طور کامل این دو انتخاب رشته را به شما آموزش می دهیم.

آموزش مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت تصویری

پس از اعلام سازمان سنجش برای انتخاب رشته سراسری شما دو الی سه روز زمان دارید که انتخاب های خود را وارد سامانه انتخاب رشته نمایید. البته معمولا این مدت چند روز تمدید می گردد. ۱٫ ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. سپس از منو سمت راست بر روی لینک سراسری کلیک کرده و سپس بر روی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ کلیک نمایید. ۲٫ در مرحله بعد یکسری نکات و اطلاعیه ها وجود دارد که شما باید آن ها را با دقت مطالعه کرده و سپس تایید نمایید. ۳٫ در مرحله بعد به یکی از سه روشی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، می توانید وارد سامانه انتخاب رشته شوید. ۴٫ پس از ورود به شما یک فرم نمایش داده می شود که می بایست اطلاعات داخل آن را به دقت پر نمایید و سپس تایید نمایید. ۵٫ در این مرحله فرم انتخاب رشته به شما نمایش داده می شود و می بایست کد رشته محل را در آن وارد نمایید. (حداکثر ۱۵۰ رشته را می توانید انتخاب نمایید) ۶٫ بعد از این مرحله، انتخاب رشته خود را تایید کرده و به شما رسید انتخاب رشته داده می شود. پیشنهاد می کنیم که رسید نهایی انتخاب رشته را چاپ نمایید و نزد خود نگه دارید.

آموزش مراحل انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۰ به صورت تصویری

انتخاب رشته کنکور آزاد نیز چند روز بعد از اعلام نتایج آغاز می شود. همانطور که می دانید انتخاب رشته کنکور آزاد جدا از انتخاب رشته سراسری انجام می شود. مراحل انتخاب رشته کنکور آزاد نیز تقریبا همانند انتخاب رشته سراسری می باشد که در ادامه به صورت کامل مراحل آن را به شما توضیح خواهیم داد. ۱٫ ابتدا وارد سایت انتخاب رشته کنکور آزاد به نشانی azmoon.org می شویم. در صورتی که زمان انتخاب رشته کنکور آزاد آغاز شده باشد، شما می توانید گزینه انتخاب رشته را مشاهده نمایید که می بایست بر روی آن کلیک نمایید.   ۲٫ در صفحه بعد شما می توانید دفترچه انتخاب را دریافت کنید. پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته سپس باید بخش ورود که در سمت راست قرار دارد، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سپس کد ملی خود را وارد نمایید و بر روی دکمه ورود کلیک نمایید. ۳٫ در مرحله بعد اطلاعات شما در بخش بالایی نمایش داده می شود و در صورت درست بودن آن باید درگاه پرداخت مورد نظر خود را برای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد انتخاب نموده و پرداخت خود را انجام دهید. ۴٫ پس از پرداخت شما وارد صفحه انتخاب رشته خواهید شد. در این صفحه شما مجاز هستید که کد ۱۰۰ رشته و محل تحصیل آن را بر اساس آنچه که در دفترچه انتخاب رشته وجود دارد، وارد نموده و در پایان بر روی دکمه ثبت نهایی کلیک نمایید، تا اطلاعات شما داخل سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ثبت گردد. ۵٫ در نهایت، در پایان به شما یک کد رهگیری داده می شود که توصیه می کنیم آن را چاپ کرده و تا زمان اعلام نتایج نهایی آن را نزد خود نگه دارید. نکته مهم در مورد انتخاب رشته ‌کنکور آزاد و سراسری: همانطور که گفتیم و در بالا شما می توانید مشاهده نمایید، انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد به صورت جداگانه از هم انجام می شوند. اما نکته مهم که جا دارد به آن اشاره کنیم این است که در چهار رشته تجربی، یعنی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، انتخاب رشته کنکور آزاد و سراسری یکجا و در سایت انتخاب رشته سراسری برگزار می شود.

انتخاب رشته تخصصی و اصولی، موسسه موفقیت

یک انتخاب رشته حوب و اصولی می تواند کمک زیادی به داوطلبان کنکور بکند، مخصوصا به آن هایی که رتبه خوبی کسب نکرده اند اما به فکر قبولی و ادامه تحصیل در یک رشته و دانشگاه نسبتا خوب هستند، باید انتخاب رشته خود را بسیار جدی بگیرند. موسسه موفقیت با بیش از ۲۰۰۰ قبولی در بهترین رشته ها و دانشگاه ها سابقه خوبی در زمینه انتخاب رشته دارد و یکی از بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور در سال های اخیر می باشد. همچنین به شما این تضمین را می دهد که در بهترین جای ممکن شما را قبول خواهد کرد. بر خلاف یکسری موسسات انتخاب رشته که با شعار های فریب دهنده و وعده های غیر ممکن اقدام به جذب افراد می کنند، مشاوران موسسه موفقیت از ابتدا بر مبنای صداقت با شما صحبت خواهند نمود و قول الکی به شما نخواهند داد. اگر بخواهیم به طور خلاصه و سریع مراحل انتخاب رشته اصولی و تخصصی موسسه موفقیت را برایتان توضیح دهیم، باید بگوییم که ابتدا کارنامه اولیه آزمون سراسری شما مورد تحلیل قرار می گیرد. سپس از شما یک تست روانشناسی گرفته می شود که در آن استعدادهای شما مشخص می شود و رشته های متناسب با روحیات و استعداد شما به شما گفته می شود. در مرحله بعد این رشته ها و هر رشته دیگری که خودتان بخواهید برای شما به طور کامل و دقیق توضیح داده خواهد شد. در ادامه با توجه به اولویت های شما و رشته های مورد علاقه‌‌تان چیدمان اولیه انتخاب رشته به شما داده خواهد شد. در مرحله بعد شما زمان دارید تا بر روی این رشته ها و چیدمان فکر کنید و در صورتی که در جایی از آن ابهامی داشتید و یا قصد تغییر در آن را داشتید با مشورت با مشاورتان می توانید این کار را انجام دهید. در مرحله بعد که تمام تغییرات انجام شد چیدمان نهایی به شما داده می شود و چیدمان شما آماده ورود به سامانه انتخاب رشته خواهد بود. اگر اصلاحیه از سوی سازمان سنجش اعلام شود که به درد شما بخورد به شما نیز گفته می شود. مرحله تکمیل ظرفیت نیز در صورت تمایل برای شما انجام داده خواهد شد و در واقع انتخاب رشته شما تا آخر مراحل تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه هر ساله چندین روز مانده و شروع انتخاب رشته، تمام ظرفیت های موسسه موفقیت به تمام می رسد، توصیه می کنیم از حالا برای رزرو وقت انتخاب رشته خود اقدام نمایید. (۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶) امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد و به سوال «چگونه انتخاب رشته کنیم» به طور کامل و دقیق آشنا پاسخ داده شده باشد.

مهم ترین فاکتور در انتخاب رشته کنکور چیست؟

مهم ترین فاکتوری که در انتخاب رشته باید به آن توجه نمود، چیدمان اصولی و تخصصی رشته ها بر حسب اولویت های مورد علاقه دانش آموز می باشد.

در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری و کنکور آزاد چند انتخاب می توانیم داشته باشیم؟

دانش آموزان می توانند حداکثر ۱۵۰ انتخاب برای انتخاب رشته سراسری و ۱۰۰ انتخاب برای کنکور آزاد داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *